torsdag 26 augusti 2010

Stort projekt!


Ända sedan jag köpte vagnen har jag velat sy en egen klädsel. Nu började jag känna mig stressad. Love åker nog inte vagn så länge till. Fick till slut tag på tyg på Skroten. Inte riktigt som jag tänkt mig, men det kan nog funka. Hade sytt en testklädsel innan. Vilket roligt projekt. Ser genast så proffsigt ut med svarta kanter mot det turkosa. Var lite svårigheter med plattan i ryggen. Ville ha något som var tunt och lätt. Testade först med "glaset" (plast) från en tavla. Men den höll inte. Fick bli det jag tänkte från början. En masonitskiva (baksidan av tavlan). Det är så kul att blanda olika material! Tyg, trä, knappar, remmar, plastfönster mm. Och det var inte så svårt att få till klädseln. Blev riktigt nöjd! Jag är den enda (vad jag vet) som har en Urban Jungle med turkos klädsel.
Blev taggad och känner att jag vill sy fler klädslar. Men hur ska jag hinna använda dessa? Grabben växer ju ur sin vagn snart!


Tyg: Skroten i Kinna
Mönster: Eget, med utgång från originalet.
Bäst: Att jag fick till ett bra mönster, allt flöt på bra utan större problem.
Sämst: Öppningen i sufletten där bågen sitter. Var meningen att bågen lätt skulle kunna plockas ur vid tvätt. Men den hamnade för högt upp.



Var enklare än jag trodde!

7 kommentarer:

  1. SÅ fint! Adara använder ju inte vagn längre, men annars hade jag nog velat ha en turkos jag med :-)

    SvaraRadera
  2. Hejsan!!

    Såg att detta va en blogg från förra året, men gör ett försök att nå dig. Ja behöver en ny klädsel till min UJ -06, och undrar vad du skulle ta för att sy en? Kan du maila mig på
    dan_minnie@hotmail.com

    MVH Minna

    SvaraRadera
  3. Hej!! Underbar klädsel till vagnen!!! Vad duktig du är:-D
    Vill du ta emot en beställning och sy en till mig? ;-)
    Med vänlig hälsning, Sandra
    sandramariajohansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. vill du ta emot beställning o sy en till mig ? ;D
    mvh Victoria
    Mooncazzie@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Hej tar du emot beställning? Har letat över allt :) om du gör det så får du gärna mejla snygging_jenni@hotmail.com
    Med vänlig hälsning, jennifer

    SvaraRadera
  6. angelica.martinsson@gmail.com28 maj 2014 kl. 13:28

    Hej!! Har du mönster? Med vänlig hälsning, angelica

    SvaraRadera
  7. Å vad roligt att se någon som gjort slag i saken och sytt en egen klädsel!
    Jag har tänkt på det länge men inte kommit till skott, men nu under semestern tänkte jag få till en!
    Vilka knappar hittade du som passar mot chassits knappar?
    Vadderade du masoniten?
    Några tips?
    Mvh Malin

    SvaraRadera