torsdag 26 augusti 2010

Present


Har man ingen present kan man göra en. Brorsans grabb fyller 2 och vad passar bättre än en tröja från SigneLiten*. Mönster har jag och det går ju snabbt att slänga ihop en liten tröja...eller inte.
Dessa dekorsömmar som bara får hoppstygn. Fick sprätta och sy om, sprätta och sy om. Sedan var det halsringningen som inte blev som jag ville. Varför kan det inte gå som jag vill??? Trött och missnöjd, klockan mitt i natten och en halvfärdig present. Gahhh!!! Kastade tröjan och tog en smörgås. Sedan var jag tvungen att hugga in och slutföra det jag påbörjat. Jag måste ju bli klar. annars får ju grabben ingen present. Detta hatiska objekt blev klart till slut. Slutresultatet ser ganska bra ut, fast jag känner till alla fel!

Mönster: Eget
Tyg: Randigt: Stoff Och Stil, Grönt: Skroten
Bäst: Föräldrarna till födelsedagsbarnet blev imponerade och jätte glada.
Konstigt: Citat "Vi kommer inte våga använda denna"
Sämst: Att jag inte lyckades få till halsringningen på första försöket.


Blev ju bra till slut.

1 kommentar:

  1. Det är bara du som ser vad som är fel på tröjan, alla andra tycker den är finfin!

    SvaraRadera