söndag 16 maj 2010

Par i tröjor

Grabbarna får varsina tröjor. Likadana fast ändå olika. Vill ju på nåt vis att det ska synas att de är tvillingar och hör ihop. Men de får inte vara identiska. Tröjan med de gula ärmarna sydde jag till Vilmer, innan jag köpt min fina maskin. Den har inga dekorsömmar. Hermans tröja blev den första att testa den 4-trådiga sömmen. Fungerade fint, fast dessa uttjatade hoppstygnen dök naturligtvis upp som på beställning. Dessutom förstår jag varför det skulle vara bra med en genomskinlig pressarfot...

Mönster: Meedom
Tyg: Hundtand, mudd - Stoff och Stil, Gult - Tröja från Willys, Turkos - Klänning från Lindex,
Bra: Vad mycket finare det blir med dekorsömmen
Mindre bra: Modellen ska vara tajt, men jag tycker att den känns lite vid...


Lika men olika!

1 kommentar:

  1. Tycker som du, jättefint med dekorsöm, men båda är jättefina! Önskar jag också kunde sy som du!

    SvaraRadera